Všeobecné obchodné podmienky ubytovania Fast Apartmenst
(ďalej aj ako „VOP“)
Článok 1
Úvodné ustanovenia
1. Tieto obchodné
podmienky upravujú práva a povinnosti ubytovateľa, ktorým je Fast Apartments s.r.o Súkennícka 6 934 05 Levice Slovakia IČO - 51009331 (ďalej
aj ako “ubytovateľ“) a ubytovaného, vyplývajúce zo zmluvy o ubytovaní
uzatvorenej medzi ubytovateľom a ubytovaným (ďalej len “zmluva o ubytovaní“),
za účelom poskytovania a využívania ubytovacích a stravovacích služieb na
rekreačné účely (ďalej len “ubytovacie služby a stravovacie služby“).
2. ubytovateľ využíva
rezervačný, v ktorom ponúka ubytovacie služby vo svojom ubytovaní, teda
prostredníctvom tohto online rezervačného systému zabezpečuje ubytovacie a
stravovacie služby ubytovanému. Tento rezervačný systém ponúka záujemcovi o
ubytovanie služby podľa aktuálnej dostupnosti. Zmluva medzi ubytovateľom a
ubytovaným vzniká podľa podmienok uvedených v článku 2 bod 5 týchto VOP.
3. Na účely týchto VOP sa
za ubytovaného považuje fyzická alebo právnická osoba, ktorá využije online
rezervačný systém alebo uzavrie zmluvu o ubytovaní.
4. Tieto obchodné
podmienky sa vzťahujú na zmluvu o ubytovaní, využívanie online rezervačného
systému, platobné a storno podmienky ako aj na všetky ostatné práva a
povinnosti vyplývajúce z právneho vzťahu vzniknutého pri rezervácii.
Identifikačné a kontaktné údaje ubytovateľa Fast Apartments
s.r.o Súkennícka 6 934 05 Levice Slovakia IČO –
51009331 zapísaný v obchodnom registri
Okresného súdu Levice, oddiel Sro, vložka č. 44853/V
DIČ: 1123651342. Kontaktné údaje ubytovateľa: e-mail: roderikapartments@gmail.com,
telefón: + +421 944 282 112, adresa pre uplatnenie reklamácií: Fast Apartments s.r.o Súkennícka 6 934 05 Levice. Osobne u ubytovateľa na
adrese: Fast Apartments s.r.o Súkennícka 6 934 05 Levice, e-mailom na adrese: roderikapartments@gmail.com.
Bankové spojenie pre bezhotovostné platby ubytovateľovi: Názov banky: SLSP a.s. IBAN: SK92 6400
0000 0004 1311 1551 BIC (SWIFT): CEKOSKBX. Orgán dozoru: Slovenská obchodná
inšpekcia Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj, Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950
50 Nitra 1.
5. Ubytovaný odoslaním
online rezervácie ubytovateľovi prostredníctvom internetovej stránky
ubytovateľa (https://fastapartments.sk/) vyjadruje svoj súhlas s tým, aby sa
týmito obchodnými podmienkami spravovala zmluva o ubytovaní uzatvorená medzi
ubytovaným a ubytovateľom, ako aj vzťah vzniknutý pri alebo v súvislosti s
uzatváraním zmluvy o ubytovaní, alebo pri reklamácii ubytovacích služieb
poskytovaných ubytovateľom.
6. Tieto obchodné podmienky
sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy o ubytovaní. Ak si ubytovateľ a ubytovaný
písomne dohodnú iné podmienky, ako sú podmienky stanovené týmito obchodnými
podmienkami, tak ustanovenia takejto písomnej dohody majú prednosť pred týmito
obchodnými podmienkami.
7. Ubytovateľ a ubytovaný
sa dohodli, že ak záväzkový vzťah založený medzi nimi uzatvorením zmluvy o
ubytovaní alebo vzniknutý medzi nimi v súvislosti s uzatváraním zmluvy o
ubytovaní obsahuje cudzí prvok (napr. ubytovaný je občanom iného štátu ako
Slovenskej republiky), tak sa takýto vzťah spravuje právnym poriadkom
Slovenskej republiky.
8. Neoddeliteľnou
súčasťou týchto VOP je Ubytovací poriadok a Reklamačný poriadok, oba zverejnené
na tejto internetovej stránke.
Článok 2
Online rezervácia, uzatvorenie zmluvy o ubytovaní
1. Ubytovaný je oprávnený
využívať online rezervácie len v prípade, že súhlasí s týmito obchodnými
podmienkami. Ubytovaný je povinný oboznámiť sa s týmito obchodnými podmienkami
pred ukončením rezervácie. Potvrdením rezervácie ubytovaný vyslovuje
bezvýhradný súhlas s týmito obchodnými podmienkami.
2. Používaním online
rezervačného systému ubytovaný fyzická osoba vyhlasuje, že dosiahol vek
minimálne 18 rokov a je spôsobilý vo vlastnom mene nadobúdať práva a preberať
na seba povinnosti.
3. Online rezervácia
zaslaná ubytovateľovi je návrhom na uzatvorenie zmluvy o ubytovaní za zmluvných
podmienok podľa týchto obchodných podmienok.
4. Ubytovateľ je
oprávnený potvrdiť ubytovanému doručenie rezervácie bezodkladne po jej doručení
ubytovateľovi. Takéto potvrdenie doručenia rezervácie nie je potvrdením o
záväznej akceptácii rezervácie a nepovažuje sa za uzatvorenie zmluvy.
Potvrdenie má len informatívny charakter za účelom potvrdenia prijatia
formuláru rezervácie ubytovateľom, obsahom potvrdenia budú identifikačné údaje
ubytovateľa a ubytovaného, označenie ubytovacej jednotky, počet nocí, osôb,
príchod a odchod, cena za ubytovanie, zvolený spôsob platby.
5. Záväzné akceptovanie
rezervácie ubytovaného ubytovateľom, ubytovateľ uskutoční zaslaním e-mailovej
správy na e-mailovú adresu ubytovaného, po riadnej a včasnej úhrade ceny za
ubytovanie podľa týchto VOP, pričom takáto správa bude označená ako “Potvrdenie
rezervácie“. Týmto momentom, teda zaslaním „Potvrdenia rezervácie“ dochádza k
uzatvoreniu zmluvy o ubytovaní. V tele správy budú uvedené identifikačné údaje
ubytovateľa a ubytovaného, označenie ubytovacej jednotky, počet nocí, osôb,
príchod a odchod, cena za ubytovanie, zvolený spôsob platby. Prílohou tohto
mailu bude faktúra. Na e-mailovú adresu ubytovaného mu budú v prípade potreby
zasielané všetky aj ďalšie informácie súvisiace s jeho rezerváciou. Ubytovateľ
upovedomuje ubytovaného, že ubytovanie je rezervované až týmto Potvrdením o
rezervácii, a teda až po úhrade ceny za ubytovanie. Údaje potrebné k
vyhotoveniu faktúry sú:
·
o
Pri fyzickej osobe: Priezvisko, Meno, dátum narodenia, trvalý pobyt, číslo
občianskeho preukazu, prípadne rodné číslo, telefónne číslo, , e-mail, číslo
cestovného pasu (v prípade, že osoba nemá pridelené rodné číslo ani číslo OP).
o
Pri právnickej osobe: obchodné meno, sídlo, IČO, DIČ, telefónne číslo,
e-mail.
Článok 3
Zrušenie online rezervácie, storno poplatky
1. Ubytovaný má právo
stornovať rezerváciu pobytu prostredníctvom e-mailu alebo písomne poštou.
Stornovanie rezervácie je účinné voči ubytovateľovi dňom doručenia oznámenia o
stornovaní rezervácie.
2. Storno poplatok sa
rozumie dohodnutá zmluvná pokuta ubytovanému, v prípade ak ubytovaný zruší
rezerváciu pobytu, prípadne na pobyt nenastúpi, a to aj bez predchádzajúceho
zrušenia rezervácie pobytu.
3. V prípade stornovania
rezervácie pobytu v lehote viac ako 14 dní pred nástupom na pobyt, nebude
ubytovateľ účtovať ubytovanému storno poplatok. V prípade stornovania
rezervácie pobytu 0 – 14 dní (vrátane) pred nástupom na pobyt, má ubytovateľ nárok
účtovať si storno poplatok vo výške 100 % z ceny ubytovania. Ubytovateľ je
oprávnený na storno poplatok aj v prípade, ak ubytovaný nenastúpil na pobyt, a
to aj bez toho, aby ubytovaný stornoval rezerváciu pobytu. Na úhradu storno
poplatku je ubytovateľ oprávnený si započítať uvedenú sumu so zaplatenou cenou
za ubytovanie.
4. V prípade závažných
dôvodov stornovania rezervácie pobytu na strane ubytovaného, na základe
oznámenia a predloženia dôveryhodných dôkazov o príčine závažných dôvodov
ubytovateľovi, je možné storno poplatok znížiť, prípadne odpustiť. Odpustenie,
resp. zníženie, poplatku však nie je možné si ubytovaným právne nárokovať.
5. Ubytovateľ ma nárok do
24 hodín od doručenia “Potvrdenie rezervácie“ zrušiť online rezerváciu
(odstúpiť od zmluvy), a to z dôvodu overbookingu,
teda z dôvodu oneskorenej rezervácie ubytovacích služieb z rôznych rezervačných
portálov. V takomto prípade ubytovateľ o tejto skutočnosti upovedomí
ubytovateľa o zrušení online rezervácie (odstúpení od zmluvy) a vráti
ubytovanému uhradenú cenu za ubytovanie. Ubytovaný nemá nárok na náhradu škody,
ktorá by mu v súvislosti so zrušením rezervácie (odstúpením od zmluvy) mohla
vzniknúť. Taktiež nemá nárok na akékoľvek iné náhrady ani poplatky.
Článok 4
Platobné podmienky
1. Všetky ceny za
ubytovacie služby a všetky ďalšie poplatky uvedené v týchto obchodných
podmienkach sú uvádzané v mene Euro (EUR) a sú uvádzané vrátane DPH.
2. Ubytovaný je povinný
zaplatiť za ubytovacie služby cenu podľa objednávky. Spolu s cenou ubytovania
je ubytovaný povinný zaplatiť poplatky v zmysle týchto obchodných podmienok, na
ktoré ubytovateľovi vznikol nárok za podmienok uvedených v týchto obchodných
podmienkach. Ceny za ubytovanie sú uvedené bez miestnej dane, tú uhradí
ubytovaný na mieste, pri nástupe na ubytovanie v zmysle týchto VOP.
3. V prípade online
rezervácie pobytu môže sumu ceny za ubytovanie ubytovaný uhradiť ubytovateľovi
nasledujúcimi spôsobmi:
·
o
bezhotovostným prevodom na účet ubytovateľa IBAN: SK92 6400 0000 0004 1311
1551 bezhotovostne prostredníctvom platobnej karty (podporované typy kariet
VISA, VISA ELECTRON, MASTERCARD, MASTERCARD ELECTRON) počas procesu
uskutočňovania rezervácie resp. bezprostredne po odoslaní objednávky.
4. V súlade s platným VZN
o miestnych daniach mesta Levice je ubytovaný povinný uhradiť daň za ubytovanie
vo výške 1, €/noc/osoba. Táto je splatná na mieste. V prípade zmeny VZN o
miestnych daniach mesta Levice a zmeny výšky miestnej dane, ubytovaný je
povinný ubytovateľovi uhradiť miestnu daň vo výške podľa aktuálne platného VZN
o miestnych daniach mesta Levice.
5. Ďalšie poplatky môže
ubytovaný uhradiť na mieste nasledovným spôsobom:
o
v hotovosti
o
bezhotovostne prostredníctvom platobnej karty.
6. Práva a povinnosti
uvedené v týchto VOP sa vzťahujú primerane na ubytovaného ako aj na osoby ubytované
spolu s ním.
Tieto VOP platia od 01. 07. 2024.
UBYTOVACÍ PORIADOK
Fast Apartments
IČO: 51009331
Tel. kontakt: +421 944 282 112
e-mail: roderikapartments@gmail.com
Fast Apartments s.r.o Súkennícka 6 934 05 Levice
(ďalej aj ako „ubytovateľ“)
1. V Fast Apartmenst môže byť
ubytovaná výlučne osoba, ktorá je na ubytovanie riadne prihlásená. Pri nástupe
na pobyt je hosť povinný preukázať sa platným identifikačným dokladom –
občiansky preukaz, cestovný pas alebo iný platný doklad totožnosti.
2. Osoby mladšie ako 15
rokov sa môžu ubytovať a využívať ubytovacie služby len v sprievode osoby
staršej ako 18 rokov. Osoby vo veku 15 – 18 rokov, iba so súhlasom svojho
zákonného zástupcu.
3. Práva a povinnosti
uvedené v ubytovacom poriadku sa vzťahujú primerane na ubytovaného ako aj na
osoby ubytované spolu s ním.
4. Ubytovanie v poskytuje
ubytovaným služby v rozsahu príslušnej kategórie.
5. Ubytovanie je povolené
len osobám, ktoré netrpia infekčnou chorobou.
6. Užívanie (obsadenie
izby) je ubytovaným možné v čase, ktorý bol dohodnutý s ubytovateľom. Ak nebol
ubytovací čas vopred dohodnutý, odhlási sa ubytovaný z pobytu do 10.30 hod. v
posledný deň pobytu a tomto čase aj izbu uvoľní a odovzdá ubytovateľovi kľúče
dohodnutým spôsobom. Ak tak ubytovaný neurobí do 10.30 hod., ubytovateľ je
oprávnenú účtovať ubytovanému aj nasledujúci deň.
7. Ubytovaný sa môže
ubytovať v deň nástupu po 14.00 hod., vo výnimočných prípadoch, po dohode s
ubytovateľom, skôr. Ubytovaný, ktorý sa ubytuje pred 6.00 hod., uhradí cenu
ubytovania za celú predchádzajúcu noc.
8. Počet ubytovaných
(dospelých a detí) musí zodpovedať počtu osôb uvedených na rezervačnom
formulári.
9. Za ubytovanie hradí
ubytovaný cenu, podľa platného cenníka umiesteného na tejto internetovej
stránke. Cena za ubytovanie sa hradí vopred pred nástupom na ubytovanie v
súlade s VOP.
10. Za škody spôsobené na
majetku apartmánu, prípadne objektu zodpovedá ubytovaný podľa reálnych cien
inventáru apartmánu/objektu. Poškodenie nehnuteľného majetku, napríklad
viditeľne poškodená omietka, poškrabaná alebo obliata stena a všetky ďalšie
poškodenia podobného typu podliehajú pokute do výšky 100 €. Nárok na náhradu
škody tým nie je dotknutý. O výške škody a pokuty rozhodne ubytovateľ. Následne
bude ubytovanému účtovaná príslušná čiastka, vystavená faktúra a doklad o
uhradení pokuty.
11. V prípade akýchkoľvek
škôd, ktoré vzniknú neohľaduplným zaobchádzaním s vecami nachádzajúcimi sa v
priestoroch objektu a jeho zariadením, je ubytovaný povinný škodu nahlásiť a
primerane znášať náklady, ktoré vzniknú ubytovateľovi pri ich odstraňovaní.
12. Ubytovateľ odovzdá
ubytovaným kľúče od vstupu do objektu a izby pri nástupe hosťa na ubytovanie.
13. Ubytovateľ je povinný
odovzdať ubytovanému izbu v stave spôsobilom na riadne užívanie a nerušený
pobyt podľa dohody. V súlade s kategóriou ubytovacieho zariadenia je bielizeň
vymieňaná raz za sedem dní. Izby a spoločné priestory sú upratované denne.
14. V rámci bezpečnosti je
ubytovaný povinný uzamkýnať vstupy do objektu. Za stratu kľúča bude žiadaný
poplatok vo výške 50€.
15. V čase od 22.00 hod.
do 7.00 hod. je v ubytovacom zariadení nočný kľud, ktorý je ubytovaný povinný
dodržiavať.
16. V ubytovacom zariadení
je prísne zakázané fajčiť, manipulovať s otvoreným ohňom a používať sviečky.
Porušenie tohto zákazu sa pokutuje sumou 300 €. Pre fajčiarov sú určené
vonkajšie priestory (terasa objektu). V tomto prípade je potrebné mať na
zreteli zvýšené požiarne riziko a náhradu prípadnej vzniknutej škody na majetku
a zariadení.
17. V objekte je na
viditeľnom a ubytovanému prístupnom mieste vyvesený požiarny poriadok.
Ubytovaný je povinný riadiť sa pri svojom pobyte týmto požiarnym poriadkom.
18. Prevádzkovateľ
ubytovacieho zariadenia nezodpovedá za peniaze a veci ubytovanými vnesené do
objektu, priestorov určených na ubytovanie alebo na uloženie vecí.
19. Ubytovateľ si vyhradzuje
právo ukončiť pobyt ubytovaného bez nároku na náhradu za ubytovanie v prípade,
ak ubytovaný v ubytovacom zariadení porušuje dobré mravy alebo inak akokoľvek
porušuje ubytovací poriadok.
20. Ubytovateľ môže vo
výnimočných prípadoch poskytnúť ubytovanému iné ubytovanie než bolo dohodnuté,
pokiaľ sa podstatne nelíši od potvrdenej objednávky.
21. Ak ubytovaný požiada o
predĺženie pobytu, môže mu ubytovateľ poskytnúť aj inú izbu ako tú, v ktorom
bol pôvodne ubytovaný.
22. Ubytovaný súhlasí s
tým, že do jeho izby počas doby trvania jeho pobytu má právo vstúpiť za účelom
vykonania svojich služobných povinností ubytovateľ, údržbár, upratovačka,
prípadne iné osoby splnomocnené ubytovateľom.
23. O prípadných
návštevách v apartmáne je ubytovaný povinný vopred informovať ubytovateľa a
budú mu umožnené až po súhlase ubytovateľa pričom prítomnosť návštevy v izbe je
povolená od 8.00 hod. do 22.00 hod. Ubytovateľ je oprávnený od takejto návštevy
žiadať identifikačný doklad. Ubytovateľ je oprávnený návštevu neumožniť.
Návšteva v žiadnom prípade nie je oprávnená v izbe prenocovať, bez súhlasu
ubytovateľa a úhrady ceny podľa aktuálneho stanoveného cenníka.
24. V apartmáne, rovnako
ako iných priestoroch objektu ubytovaný nesmie premiestňovať zariadenie,
vykonávať opravy alebo akékoľvek zásahy do elektrickej siete alebo inej
inštalácie. Všetky poškodenia podobného typu podliehajú pokute do výšky 200 €.
Nárok na náhradu škody tým nie je dotknutý.
25. V objekte ubytovacieho
zariadenia a osobitne v apartmáne nie je ubytovanému povolené používať vlastné
elektrické spotrebiče. Toto sa netýka osobného počítača, mobilného telefónu a
elektrických spotrebičov slúžiacich k osobnej hygiene ubytovaného.
26. Psy a iné domáce
zvieratá sa nemôžu zdržiavať v priestoroch.
27. Z bezpečnostných
dôvodov nie je vhodné ponechávať deti do 10 rokov bez dozoru dospelých ani v
izbe, ani v ostatných priestoroch objektu. Za každých okolností zodpovedá za
dieťa osoba, s ktorou je dieťa prihlásené na pobyt.
28. Ubytovaným nie je
dovolené brať do izieb športové náradie a predmety, prípadne iné predmety
(napr. kočíky), ak je na ich odloženie vyhradené iné miesto – lyžiareň, garáž.
Lyžiareň aj garáž je uzamykateľná. Ubytovateľ nezodpovedá za stratu a
poškodenie vecí uložených v lyžiarni alebo garáži.
29. Sťažnosti ubytovaných
hostí a prípadné návrhy na zlepšenie prevádzky ubytovacieho zariadenia prijíma
prevádzkovateľ. Kniha prianí a sťažností a Reklamačný poriadok je k dispozícii
u ubytovateľa.
30. Ak si ubytovaný
objedná pobyt a z rôznych príčin musí náhle odisť, objednané služby mu budú
účtované v plnej cene aj v prípade, keď ich neužije.
31. Na parkovanie je pre
jednu izbu vyhradené jedno miesto, ktoré je nestrážené.
32. Ubytovateľ nezodpovedá
za stratu a poškodenie vecí uložených v apartmáne ani v celom objekte.
Ubytovateľ neberie veci do úschovy. Ubytovateľ nezodpovedá za stratu a
poškodenie motorového vozidla ani vecí ponechaných v motorovom vozidle
ubytovaného.
33. Ubytovaný, ktorý je
ubytovaný v izbe je povinný dodržiavať ustanovenia tohto ubytovacieho poriadku.
V prípade, že ich závažným spôsobom poruší, má ubytovateľ právo zmluvný vzťah s
ním ihneď zrušiť a domáhať sa náhrady. Závažnosť porušenia ubytovacieho
poriadku posudzuje ubytovateľ.
34. Ubytovaný, odoslaním
online rezervácie ubytovateľovi, ako aj uzavretím zmluvy o ubytovaní,
ubytovateľovi potvrdzuje, že si Ubytovací poriadok prečítal a v celom rozsahu s
ním súhlasí a zároveň potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach,
právach a povinnostiach upravených v tomto Ubytovacom poriadku.
Ubytovací poriadok platí od 01. 07. 2024.
REKLAMAČNÝ PORIADOK
Fast Apartments
IČO: 51009331
Tel. kontakt: +421 944 282 112
e-mail: roderikapartments@gmail.com
Fast Apartments s.r.o Súkennícka 6 934 05 Levice IČO - 51009331
(ďalej aj ako „ubytovateľ“)
Na zabezpečenie rýchleho a správneho postupu pri vybavovaní reklamácií
poskytovaných služieb v Fast Apartments
je v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa v znení neskorších predpisov a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky
zákonník v platnom znení vydaný tento reklamačný poriadok:
Článok 1
Základné ustanovenia
1. Tento reklamačný
poriadok sa vzťahuje na ubytovacie služby objednané a zakúpené ubytovaným u
ubytovateľa. Reklamáciou sa rozumie uplatnenie zodpovednosti za vady
ubytovacích služieb u ubytovateľa ubytovaným zákazníkom (ďalej aj ako
„zákazník“ alebo „ubytovaný“). Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný
Reklamačný poriadok zverejnený na internetovej stránke ubytovateľa. Ubytovaný
odoslaním online rezervácie ubytovateľovi potvrdzuje, že si Reklamačný poriadok
prečítal a v celom rozsahu s ním súhlasí a zároveň potvrdzuje, že bol riadne
informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie ubytovacích služieb vrátane
údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť.
Článok 2
Právo zákazníka na reklamáciu
1. V prípade, ak sú
zákazníkovi v Fast Apartmenst
poskytované služby nižšej kvality alebo nižšieho rozsahu ako bolo vopred
dohodnuté, vzniká zákazníkovi právo na reklamáciu.
Článok 3
Uplatnenie reklamácie
1. Ak zákazník zistí
dôvody a skutočnosti, ktoré môžu byť predmetom reklamácie, je povinný uplatniť
prípadnú reklamáciu ihneď, bez zbytočného odkladu u ubytovateľa. V záujme
rýchleho priebehu reklamačného vybavenia je účelné, aby zákazník pri
uplatňovaní reklamácie predložil doklady o poskytnutí služby (kópia objednávky,
faktúra, doklad o zaplatení a pod.), pokiaľ má takýto doklad k dispozícii.
Právo na reklamáciu nedostatkov v ubytovaní zanikne, pokiaľ nebolo uplatnené do
odchodu ubytovaného.
2. Ubytovateľ spíše
záznam o reklamácii s uvedením objektívnych okolností reklamácie. Ubytovateľ je
povinný vydať zákazníkovi potvrdenie o uplatnení reklamácie. Ubytovateľ, alebo
určená osoba vydá ubytovanému potvrdenie o uplatnení reklamácie v písomnej
podobe, v ktorej je povinný presne označiť dôvody reklamácie uvádzané
ubytovaným a poučiť ubytovaného o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ustanovení
zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a primerane z ustanovení
§ 622 a 623 Občianskeho zákonníka.
3. Ubytovateľ, alebo
určená osoba je povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie v zmysle § 2 písm. m)
zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa ihneď a bezodkladne po určení
spôsobu vybavenia reklamácie reklamáciu vybaviť. O výsledku reklamácie vydá
ubytovateľ ubytovanému bezodkladne potvrdenie v písomnej forme.
4. Ubytovateľ je povinný
po starostlivom preskúmaní rozhodnúť o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď alebo
v zložitejších prípadoch oboznámi zákazníka o lehote vybavenia reklamácie,
ktorá nesmie byť dlhšia ako 30 dní.
Článok 4
Chyby odstrániteľné
1. Zákazník má právo
požadovať bezplatné, riadne a včasné odstránenie nedostatkov a to – výmena vadného alebo doplnenie drobného vybavenia izby,
odstránenia chyby technického charakteru v izbe pridelenom zákazníkovi.
Článok 5
Chyby neodstrániteľné
1. V prípade ak nie je
možné odstrániť chyby technického charakteru v izbe pridelenej zákazníkovi
(porucha vykurovacieho systému, slabý tlak vody, nedostatok teplej vody,
porucha v príkone elektrickej energie a pod.), a ak ubytovateľ nemôže
zákazníkovi ponúknuť iné, náhradné ubytovanie a izba bude napriek týmto
nedostatkom poskytnutá ubytovanému, má ubytovaný právo na:
·
primeranú zľavu zo základnej ceny platného cenníka alebo
·
odstúpenie od zmluvy pred prenocovaním a na vrátenie peňazí za nevyčerpané
noci
Článok 6
Povinnosti ubytovaného
1. Ubytovaný je povinný
osobne sa zúčastniť vybavovania reklamácie, je povinný poskytnúť objektívne
informácie týkajúce sa poskytovanej služby. Ak to vyžaduje povaha vecí, musí
ubytovaný umožniť pracovníkom ubytovania prístup do priestoru, ktorý mu bol
prenajatý ako prechodné ubytovanie, aby bolo možné presvedčiť sa o
odôvodnenosti reklamácie.
Článok 7
Záverečné ustanovenie
1. Tento reklamačný
poriadok nadobúda účinnosť dňom 01.07.2024.
INFORMAČNÁPOVINNOSŤ o alternatívnom
riešení spotrebiteľských sporov
Alternatívne riešenie sporov
Podľa § 3 ods. 6 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene
zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení
neskorších predpisov v znení neskorších predpisov, každý spotrebiteľ má právo
obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv na subjekt
alternatívneho riešenia sporov. Počas alternatívneho riešenia sporov
spotrebiteľ/ubytovaný spolupracuje so subjektom alternatívneho riešenia sporov
v záujme rýchleho vyriešenia sporu. V prípade cezhraničného sporu má
spotrebiteľ/ ubytovaný právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum,
ktoré mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický
kontakt na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na
riešenie jeho sporu.
Ak ubytovaný nie je spokojný so
spôsobom, ktorým ubytovateľ vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že
ubytovateľ porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na ubytovateľa so
žiadosťou o nápravu. Ak ubytovateľ na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo
na ňu neodpovie do 30 dní, má právo podať návrh na začatie alternatívneho
riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o
alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých
zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
s ubytovateľom je Slovenská obchodná inšpekcia Bajkalská 21/A, 827 99
Bratislava 27, www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba
zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom
Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam takýchto subjektov je
možné získať na stránke http://www.mhsr.sk); Ubytovaný má právo
voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských
sporov sa obráti. Ubytovateľ je povinný využiť všetky zákonom dané možnosti
pred tým, ako sa obráti na príslušný orgán alternatívneho riešenia sporu, napr.
uplatní si svoje právo v reklamačnom konaní.